UTRZYMAJ WAGĘ PO ODCHUDZANIU

wlc3

Odchudzamy się zazwyczaj przez długie miesiące (w zależności oczywiście od tego, ile kilogramów mamy do zrzucenia). Zawsze jest to trudny czas, okupiony wyrzeczeniami. Nadchodzi jednak taki dzień, kiedy mówimy sobie: osiągnęłam / osiągnąłem swój wymarzony wygląd. Fakt – jest to ogromny sukces, jednak tak naprawdę do celu w tym momencie pozostaje jeszcze długa droga.

Niestety wielu z nas zapomina o tym, że po pozbyciu się balastu w postaci zbędnych kilogramów należy przejść do następnego etapu, którym jest stabilizacja wagi. Sporo osób bagatelizuje ten proces. Na efekty nie trzeba długo czekać – często świeżo zrzucone kilogramy wracają znacznie szybciej niż można by się tego spodziewać. Dzieje się tak na ogół w przypadku osób, które odchudzały się na własną rękę i nie do końca zdawały sobie sprawę z tego, że stabilizacja wagi ma tak kluczowe znaczenie. Moich Klientów zawsze na to uczulam.

Odchudzanie to długotrwały proces, a nie tylko mały epizod. Należy je zatem doprowadzić do końca, by nie pojawił się efekt jo-jo.

brzuszna3

 

Czym jest stabilizacja wagi?

Polega ona na powolnym wychodzeniu z diety. Warto wiedzieć, iż proces ten powinien trwać tak długo, jak byliśmy na diecie. Mówimy tutaj o minimalnym czasie stabilizacji wagi.

Jeśli schudliśmy powiedzmy 20 kg, zmiana ta jest swoistym szokiem dla naszego organizmu. Dlatego też stara się on dążyć do tego, by nadrobić tę „stratę”. Dzieje się tak m.in. dlatego że raz wytworzone komórki tłuszczowe pozostają w naszym organizmie na stałe. Kolejnym newralgicznym punktem są tzw. magazyny tłuszczu. Chodzi o to, że magazyny po odchudzaniu są świeżo opróżnione i tylko czekają na możliwość ponownego zapełnienia ich tkanką tłuszczową.

Właśnie z tego powodu tak ważne jest, by w czasie stabilizacji wagi wciąż pracować nad swoimi nawykami żywieniowymi.

wlc3

Kluczową kwestią jest tutaj solidna edukacja żywieniowa. Właśnie dlatego gorąco zachęcam do korzystania z mojej platformy edukacyjnej, na której znajdziecie rzetelną wiedzę. Kurs Prawidłowego Odżywiania online powstał z myślą o tych, którzy pragną zdrowo się odżywiać, a tym samym zyskać młody i zdrowy wygląd na długie lata.

Ukończenie Kursu Prawidłowego Odżywiania sprawi, że staniesz się domowym dietetykiem i będziesz lepiej dbać o zdrowie swojej rodziny i przyjaciół.

Wracając do tematu stabilizacji wagi, jest to etap, w którym musimy dokładnie zwracać uwagę na to, co i w jakich ilościach jemy – podobnie jak podczas odchudzania. Różnica polega głównie na tym, że można pozwolić sobie na rozsądne zwiększanie kaloryczności posiłków. Trzeba przy tym jednak pilnować, by dzienna dawka kalorii nie przekroczyła poziomu naszego metabolizmu.

Należy mieć na uwadze, że odpowiednio zbilansowana dieta ma za zadanie podczas odchudzania podnieść nasz metabolizm spoczynkowy o co najmniej 20%. Aby tak się stało, należy dostarczać właściwą ilość wartościowego białka. Kiedy nie dostarczamy odpowiedniej ilości białka, wówczas chudniemy z mięśni. W efekcie waga szybko spada, ponieważ mięśnie zajmują czterokrotnie mniej miejsca w naszym ciele od tkanki tłuszczowej. To jednak błędne koło, bo w takiej sytuacji waga wraca z nawiązką.

 

7 kroków do stabilizacji wagi:

  1. Po pierwsze: śniadanie składające się z węglowodanów złożonych i białka – powinno ono dostarczać około 20 gramów białka, wartościowy błonnik i najwyżej 5g tłuszczu.
  2. Tak jak podczas odchudzania, sięgaj po 4-5 posiłków co ok. 3 godziny. Ostatni z nich zjadaj 3 godziny przed snem.
  3. Pij minimum 8 szklanek wody dziennie.
  4. Ćwicz przynajmniej 3 razy w tygodniu po 40 minut.
  5. Jedz 5 porcji warzyw i owoców każdego dnia. Są one źródłem wartościowego błonnika, który należy spożywać każdego dnia.
  6. Ogranicz alkohol i słodycze.
  7. Pilnuj, by na koniec każdego dnia zgadzał się bilans kalorii i spożytego białka.

 

wlc2

Zachęcam również do wykonania po zakończeniu odchudzania ANALIZY WELLNESS,  dzięki której poznajemy aktualne parametry swojego organizmu.

Jeśli chcemy ustabilizować swoją wagę, musimy stopniowo zwiększać wartości kaloryczne – co tydzień o około 100 kcal, czyli np. jeżeli podczas diety dostarczaliśmy 1500 kcal, a nasz metabolizm obecnie wynosi 2500 kcal, to dojście do takiego spożycia kalorii zajmie nam mniej więcej 10 tygodni. Należy przy tym bardzo uważać na swoje zachcianki i raczej wzbogacać dotychczasowe posiłki niż jeść dodatkowo np. kawałek pizzy.

Oczywiście nie powinno się zwiększać porcji węglowodanów (ziemniaki, makaron, ryż, kasza). Zdecydowanie lepiej wybierać produkty bogate w błonnik i białko, zdrowe tłuszcze. Należy ponadto wybierać produkty jak najmniej przetworzone.

Warto również poznać rozwiązanie, które w znacznym stopniu ułatwi proces stabilizacji, a jednocześnie zapewni zalecane spożycie błonnika, białka, witamin i minerałów, jak również pomoże kontrolować kaloryczność posiłków:

Oto SKUTECZNY PROGRAM NA UTRZYMANIE WAGI HERBALIFE

Być może pomyślicie sobie, że taka stabilizacja wagi to nadal dieta, jednak zapewniam Was, że jeśli będziecie postępować rozsądnie i zrozumiecie, że do wszystkiego należy dochodzić małymi kroczkami, wówczas czas poświęcony na odchudzania nie będzie stracony, a Wy już na zawsze będziecie cieszyć się z nowej, wspaniałej figury. Warto zmodyfikować swoje nawyki żywieniowe, aby tak się stało!

Podejmij wyzwanie i dołącz do KURSU PRAWIDŁOWEGO ODŻYWIANIA!

Dodaj komentarz

CommentLuv badge