O ŚNIADANIU RAZ JESZCZE

Niedawno poruszaliśmy temat śniadania. Po artykule „Zacznij zdrowo dzień” zasypaliście nas mailami z licznymi pytaniami dotyczącymi pierwszego i najważniejszego posiłku w ciągu dnia. Postanowiliśmy zatem rozwinąć temat i wyjaśnić, co dzieje się w przypadku:

  • jadania niewłaściwych śniadań;
  • pomijania śniadań;
  • spożywania śniadań z odpowiednią ilością protein.

Nieodpowiednie śniadanie bogate w węglowodany proste

o-śniadaniu1

Wielu z nas zaczyna dzień od prostych węglowodanów (słodkie zboża, białe pieczywo, grzanki, tosty, itp.). Sprawiają one, że w naszej krwi natychmiast wzrasta poziom cukru, który później organizm musi jakoś wyrównać. Kiedy pojawiają się niewykorzystane do produkcji energii zapasy cukru, zostają one przetransformowane, a następnie odkładają się w postaci tłuszczu. Efekt jest taki, że opada poziom cukru we krwi, a nasz organizm silnie domaga się kolejnych węglowodanów. Jest to powtarzalny 2-3 razy w ciągu dnia cykl. Taki cykl jest oczywiście niewłaściwy, a co więcej – jest on jedną z najczęstszych przyczyn otyłości oraz całego szeregu dalszych dolegliwości.

Niejedzenie śniadań

o-śniadaniu2

O tym już pisaliśmy ostatnio, myślę jednak, że warto przypomnieć najważniejsze informacje. Kiedy nie jesz śniadania, poziom cukru we krwi spada poniżej normy, co z kolei wiąże się z pobudzeniem kubków smakowych oraz spadkiem energii. Skutek jest taki, że znowu sięgamy po proste węglowodany, by osiągnąć szybki wzrost energii. Proste węglowodany przyczyniają się do znacznego skoku poziomu cukru we krwi, który nasz organizm musi w jakiś sposób wyrównać – zamienia go w tłuszcz. Sięgając po pełnowartościowe śniadanie unikniesz także tendencji do konsumowania pustych kalorii.

Śniadanie z odpowiednią ilością protein

  o-śniadaniu3

Jeśli chcesz dostarczyć swojemu organizmowi wszystkiego, co niezbędne do prawidłowego funkcjonowania, postaw na śniadanie od Herbalife. To niezawodny sposób, by Twój organizm otrzymał wszystkie niezbędne substancje odżywcze, jak i porcję energii, bez dodatkowego podnoszenia poziomu cukru. Takie śniadanie jest o tyle ważne, że w ciągu dnia nie będziemy mieli ochoty sięgać po produkty, w których dominują węglowodany przepełnione cukrem. Istotną zaletą jest także to, że organizm przy produkcji energii wykorzystuje własne, zmagazynowane zapasy tłuszczu.

Jak widać na powyższych wykresach – program optymalnego śniadania Herbalife to najlepszy start dla Twojego organizmu!

One Response to “O ŚNIADANIU RAZ JESZCZE”

  1. Ewa pisze:

    Wspaniały artykuł dziękuje za wiedzę, teraz jest dla mnie jasne ,jak reaguje nasz organizm na to co jemy.Byłam uzależniona od ciągłego pojadania.Mirko jestem wdzięczna za to co dla mnie robisz O 6,5 kg lżejsza Ewa a juto mija pierwszy miesiąc jak stosuje się do Twoich poleceń:) Dziękuje!

Dodaj komentarz

CommentLuv badge