JAK POPRAWIĆ WYGLĄD CERY?

Wiele osób (w szczególności kobiet) narzeka na zły wygląd swojej skóry. Niezadowoleni jesteśmy przede wszystkim z cery, która się przetłuszcza lub przeciwnie – przesusza, jest poszarzała i traci naturalny blask. Naszej skórze z pewnością nie służy również niska temperatura na zewnątrz.

O opinię dotyczącą produktów, których powinniśmy unikać, by zachować zdrowy i młodzieńczy wygląd cery, zapytaliśmy dermatologa. Podał nam listę pięciu produktów:

  • cukry,
  • soczewica,
  • brązowy ryż,
  • jasne pieczywo,
  • makaron.

Dermatolog jest zdania, że wyżej wymienione rzeczy – chociaż niektóre z nich w powszechnej opinii uznawane są za zdrowe – mają negatywny wpływ na naszą skórę. Korzystając z okazji postanowiliśmy obalić kilka dermatologicznych mitów oraz wyjaśnić, co tak naprawdę szkodzi naszej skórze, a co z kolei poprawia jej wygląd.

cera1

Jak widać – na pierwszym miejscu naszej listy znalazły się cukry. Nasz specjalista jest zdania, że powinniśmy unikać nie tylko zwykłego cukru, lecz także tego w postaci miodu bądź innych substancji słodzących. Dlaczego? Otóż cukry takie jak glukoza i fruktoza (występujące w owocach) reagują z kolagenem w skórze, w procesie zwanym glikacją. Jest to proces, w wyniku którego niszczone są kolagen i elastyna. Skutki są takie, że nasza skóra wygląda mniej zdrowo, a ponadto znacznie szybciej się starzeje. Niestety nie tyczy się to tylko najbardziej popularnego – białego cukru, ale też cukru trzcinowego, miodu czy syropu z agawy. Nie oznacza to oczywiście, że musimy całkowicie zrezygnować ze słodzenia np. herbaty, powinniśmy jednak ograniczyć cukier do minimum.

Ciekawym punktem na liście produktów zakazanych wydaje się również brązowy ryż, czyli produkt, do którego na ogół dietetycy bardzo zachęcają. Osoby będące w średnim czy starszym wieku powinny jednak pamiętać o ograniczaniu spożycia brązowego ryżu oraz kaszy, które zawierają skrobię i węglowodany sprzyjające starzeniu się naszej skóry i wieku ciała. To samo tyczy się makaronu oraz białego pieczywa, które lepiej zastąpić pełnoziarnistym.

Jeśli lubicie ryż, mamy dla Was ciekawą propozycję – spróbujcie startego kalafiora podsmażonego na oliwie z oliwek.

Soczewica także nie cieszy się najlepszą opinią z perspektywy naszej cery. Bogata jest ona w węglowodany złożone, które ciało przekształca w glukozę, zapewniając organizmowi źródło energii. Specjalista radzi, by nie wykluczać jej z naszego menu, a jedynie ograniczyć. Mówi natomiast, że w diecie sprzyjającej cerze nie może brakować brokułów, które wpływają na jej wygląd bardzo pozytywnie. Zasada jest taka, że naszej skórze powinniśmy podarować codziennie różnokolorowe warzywa. Zawierają one bowiem antyoksydanty, które mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie i wygląd. Najlepsze są ciemne warzywa (np. szpinak, brokuły, cukinia, bakłażan).

Powinniśmy natomiast uważać na warzywa skrobiowe (np. pasternak czy rzepa), które mogą podnieść poziom cukru we krwi szybciej niż cukier stołowy. Dermatolog podkreśla także, iż w diecie nie należy unikać tłuszczów (szczególnie oliwy extra virgin) oraz czekolady (choć tę oczywiście należy ograniczyć). Należy również pamiętać, że jeśli już pozwalamy sobie na słodką przekąskę, musi być ona najwyższej jakości – warto zatem zwykły czekoladowy batonik zastąpić zdrową przekąską od Herbalife – batonem proteinowym lub batonem Formuła I Expres.

 cera2

Istotne jest także to, co pijemy. Aby dostarczyć organizmowi unikalną mieszankę 21 ziół, sięgnij po herbatkę Thermojetic. Warto zauważyć, że dopuszczalny jest również alkohol – oczywiście w rozsądnych ilościach. Polecana jest np. lampka czerwonego wytrawnego wina lub drink przygotowany na bazie tequili, wody i limonki.

Dodaj komentarz

CommentLuv badge